Heeft u een klacht? Hier leest u hoe u te werk gaat:

Bij Stellantis Financial Services Belux behandelen wij uw klachten met de grootste zorg. Als u vindt dat onze diensten niet aan uw verwachtingen hebben voldaan, is er een eenvoudige procedure beschikbaar.

Stap 1 – Eerste contact

Gelieve ons eerst op de hoogte te brengen van uw ontevredenheid. Uw aanvraag wordt zorgvuldig behandeld door de bevoegde dienst.

  • Via uw klantenportaal, onder het tabblad Verzoeken > Formulaire de plainte
    • Om toegang te krijgen tot uw klantenzone, gebruikt u uw e-mailadres en wachtwoord. Geen wachtwoord? Vraag een nieuw aan via de optie ‘wachtwoord vergeten’.
  • Per e-mail:
  • Per post:
    • Stellantis Financial Services Belux NV
      • a.v. Operationele dienst / SRC (B2C-klanten) OF
      • a.v. Operationele dienst / BU Lease (B2B-klanten)
    • Bourgetlaan 20, bus 1
    • 1130 Brussel
  • Telefonisch (tijdens de kantooruren):
    • 00 32 2 370 77 11
    • Maandag, Dinsdag en Donderdag van 9u00 tot 11u00
    • Woensdag & Vrijdag van 13u00 tot 15u00

Gelieve in uw bericht te vermelden:

  • Uw volledige contactgegevens
  • Het referentienummer van uw dossier of contract
  • Een duidelijke beschrijving van uw verzoek of probleem
  • Alle nuttige documenten voor de behandeling van uw klacht

Wij verbinden ons ertoe om binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging te sturen. Behoudens gerechtvaardigde uitzonderingen ontvangt u binnen maximaal één maand een gemotiveerd antwoord.

Stap 2 – Wenst u een tweede beoordeling?

Als ons eerste antwoord u niet tevreden stelt, kunt u vragen om een onafhankelijke herziening van uw dossier door een onpartijdige interne verantwoordelijke.

Herziening door: Klachtendienst

 

Stap 3 – Externe stap: Onafhankelijke bemiddeling

Als u een consument bent en niet tevreden bent met ons antwoord, kunt u gratis een beroep doen op een erkende bemiddelingsdienst, onverminderd uw recht om een gerechtelijke procedure te starten:

  • Via het platform ConsumerConnect:
    De FOD Economie stelt een onlineportaal ter beschikking dat klachten centraliseert en doorverwijst naar de bevoegde bemiddelaars. consumerconnect.be
  • U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de Ombudsdienst voor financiële diensten (Ombudsfin):

Ombudsfin – Financiële diensten

Koning Albert II-laan 8 bus 2 – 1000 Brussel

Om uw klacht in te dienen, en een snellere verwerking ervan te garanderen, gelieve het klachtenformulier op de website van Ombudsfin te gebruiken:  https://www.ombudsfin.be/nl/klacht-indienen

E-mail (enkel wanneer u problemen ondervindt met het klachtenformulier) : ombudsman@ombudsfin.be

Stap 4 - Toezichthouder

In geval van een tekortkoming of om een misbruik te melden, kunt u contact opnemen met de toezichthouder:

Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie
Algemene Directie Economische Inspectie

North Gate III, Koning Albert II-laan 16, 1000 Brussel.

Tel.: 0800 120 33 (gratis nummer)
info.eco@economie.fgov.be
https://economie.fgov.be/nl

Klachten over verzekeringsproducten

Als uw klacht betrekking heeft op een verzekeringsproduct (*) dat via ons werd aangeboden of het beheer van een schadegeval, kunt u dezelfde procedure volgen.

Als er geen akkoord wordt bereikt of u verkiest rechtstreeks de bemiddelaar voor verzekeringen te contacteren, kunt u terecht bij:

Ombudsman Verzekeringen
Square de Meeûs 35
1000 Brussel

 +32 2 547 58 71
info@ombudsman-insurance.be
www.ombudsman-insurance.be

(*) Verzekeringsproducten: schuldsaldoverzekering, verzekering tegen financieel verlies, aansprakelijkheidsverzekering voor motorrijtuigen, rechtsbijstandsverzekering, bestuurdersverzekering, omniumverzekering indien van toepassing, bandenverzekering, met uitsluiting van de diensten Lease Cover en Smart Repair.