Heeft u een klacht? Hier leest u hoe u te werk gaat:

Bij Stellantis Financial Services Belux behandelen wij uw klachten met de grootste zorg. Als u vindt dat onze diensten niet aan uw verwachtingen hebben voldaan, is er een eenvoudige procedure beschikbaar.

Stap 1 – Eerste contact

Gelieve ons eerst op de hoogte te brengen van uw ontevredenheid. Uw aanvraag wordt zorgvuldig behandeld door de bevoegde dienst.

  • Via uw klantenportaal, onder het tabblad Verzoeken > klachtenformulier
    • Om toegang te krijgen tot uw klantenzone, gebruikt u uw e-mailadres en wachtwoord. Geen wachtwoord? Vraag een nieuw aan via de optie ‘wachtwoord vergeten’.
  • Per e-mail:
  • Per post:
    • Stellantis Financial Services Belux NV, Bourgetlaan 20, bus 1, 1130 Brussel
      • T.a.v. Operationele dienst / SRC (B2C-klanten) OF
      • T.a.v. Operationele dienst / BU Lease (B2B-klanten) 
  • Telefonisch (tijdens de kantooruren):
    • 00 32 2 370 77 11
      Maandag, Dinsdag en Donderdag van 9u00 tot 11u00
      Woensdag & Vrijdag van 13u00 tot 15u00

Gelieve in uw bericht te vermelden:

  • Uw volledige contactgegevens
  • Het referentienummer van uw dossier of contract
  • Een duidelijke beschrijving van uw verzoek of probleem
  • Alle nuttige documenten voor de behandeling van uw klacht

Wij verbinden ons ertoe om binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging te sturen. Behoudens gerechtvaardigde uitzonderingen ontvangt u binnen maximaal één maand een gemotiveerd antwoord.

Stap 2 – Wenst u een tweede beoordeling?

Als ons eerste antwoord u niet tevreden stelt, kunt u vragen om een onafhankelijke herziening van uw dossier door een onpartijdige interne verantwoordelijke.

Herziening door: Klachtendienst

Stap 3 – Externe stap: Onafhankelijke bemiddeling

Als er geen passende oplossing gevonden wordt, kunt u gratis een beroep doen op een erkende bemiddelingsdienst.

  • Via het officiële platform ConsumerConnect:
    De FOD Economie stelt een onlineportaal ter beschikking dat klachten centraliseert en doorverwijst naar de bevoegde bemiddelaars. www.consumerconnect.be
  • U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de financiële ombudsman:
    Ombudsfin – Financiële diensten Koning Albert II-laan 8 bus 2 – 1000 Brussel +32 2 545 77 70 ombudsman@ombudsfin.be www.ombudsfin.be
  • Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR)
    Als u een consument bent die in de Europese Unie woont, kunt u ook een klacht indienen via het onlineplatform van de Europese Commissie: https://ec.europa.eu/consumers/odr
    Dit platform stuurt uw geschil door naar een erkende, onafhankelijke bemiddelingsinstantie. Het is vooral bedoeld voor online afgesloten contracten of grensoverschrijdende geschillen.

Stap 4 - Toezichthouder

In geval van een tekortkoming of om een misbruik te melden, kunt u contact opnemen met de toezichthouder:

Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie
City Atrium C
Vooruitgangstraat 50
1210 Brussel
Tel.: 0800 120 33 (gratis nummer)
info.eco@economie.fgov.be
https://economie.fgov.be/nl

Klachten over verzekeringsproducten

Als uw klacht betrekking heeft op een verzekeringsproduct of -dienst die via ons werd aangeboden, kunt u dezelfde procedure volgen.

Als er geen akkoord wordt bereikt of u verkiest rechtstreeks de bemiddelaar voor verzekeringen te contacteren, kunt u terecht bij:

Ombudsman Verzekeringen
Square de Meeûs 35
1000 Brussel
+32 2 547 58 71
info@ombudsman-insurance.be
www.ombudsman-insurance.be